Ubat Darah Tinggi?Apa Abang Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah

05:07:00
Saya pasti ramai dah tahu tentang tekanan darah tinggi dan ianya memang sesuatu yang tidak asing lagi. Tekanan darah tinggi merujuk kepada daya tenaga yang terhasil daripada tekanan darah terhadap dinding arteri apabila darah dipam melalui arteri atau salur darah.

Yang menjadi punca menyebabkan penyakit darah tinggi ini berlaku ialah apabila tekanan yang dihasilkan ini lebih tinggi dari sepatutnya. Kesan darah tinggi yang tidak terkawal ialah :

a) Serangan jantung

b) Strok

c) Kegagalan buah pinggang

d) Pendarahan pada selaput retina mata.

Disini saya kongsikan bacaan tekanan darah tinggi mengikut peringkat.

1) Tekanan darah optimum : 120 -129/80-84 mmHg

2) Pra Tekanan Darah Tinggi : 130 - 139/ 85-89 mmHg

3) Tahap 1 Tekanan Darah Tinggi : 140 - 159 / 90-99 mmHg

4) Tahap 2 Tekanan Darah Tinggi : 160 - 179 /100-109 mmHg

5) Tahap 3 Tekanan Darah Tinggi : 180/110 mmHg

Dari sini kita boleh lihat bacaan tekanan darah tinggi yang normal ialah 120-129/80-84mmHg. Sebenarnya tekanan darah adalah berbeza untuk setiap peringkat umur. Alhamdulillah tekanan darah saya masih di paras yang normal iaitu 120/80 mmHg walaupun dalam keadaan sedang hamil sebelum ini.

Sebelum saya berkongsi dengan lebih lanjut apakah penawar darah tinggi ini, jom tengok dulu video bagaimana abang ini mengatasi masalah penyakit tekanan darah tingginya.

Sebenarnya, tiada simptom darah tinggi yang spesifik. Melalui pengalaman saya melihat pesakit yang mempunyai tekanan darah tinggi ini, mereka kerap mengalami sakit kepala. Pakar perubatan pun menggelarnya sebagai pembunuh senyap kerana pesakit boleh menghidapnya bertahun-tahun tanpa disedari.

Pesakit tekanan darah tinggi ini mempunyai mendapan lemak yang tersangkut dan termendap pada dinding arteri sehingga ianya menjadi keras.Oleh itu, jantung terpaksa bekerja keras untuk mengepam darah melalui salur-salur darah yang sempit ini. Ini mendorong kepada penyakit jantung pula.


APAKAH RAWATAN DARAH TINGGI YANG DIPERLUKAN?

Tiada ubat darah tinggi yang boleh menyembuhkan penyakit ini 100% tetapi perlu diingat ia boleh dikawal jika pesakit darah tinggi mengamalkan gaya hidup yang sihat. Antara cara mengurangkan tekanan darah tinggi ialah :

1) Ubah gaya hidup sihat dengan mengamalkan pemakanan seimbang dan mengurangkan penggunaan garam dan MSG di dalam makanan

2) Bersenam 3x seminggu supaya dapat kurangkan darah tinggi.

3) Kawal berat badan kerana kajian menunjukkan bahawa penurunan berat badan sebanyak 3-9% dapat menurunkan tekanan darah sebanyak 3-6 mmHg.

4) Rawatan susulan dengan doktor supaya dapat melakukan pengesanan awal komplikasi terhadap organ-organ utama sebelum menjadi lebih teruk.

5) Amalkan suplimen Shaklee seperti di bawah :
Mempunyai kandungan RESVERATROL yang tiinggi untuk membantu merendahkan tekanan darah

Membantu melincinkan saluran darah dan mengelakkan trombosis. Ia sangat efektif untuk merendahkan tekanan darah dan ketegangan di leher

Membantu melancarkan perjalanan darah dan mengelakkan penyakit darah tinggi

Membantu mengemulsi lemak dan seterusnya mengelakkan lemak terenap di saluran darah yang boleh
menyebabkan tekanan darah menjadi lebih tinggi.

Merendahkan tekanan darah

Salah satu fungsi kalsium ialah ia membantu merendahkan tekanan darah

Ia membantu mengelakkan pembekuan darah di sakur darah 

Membantu mengawal stress untuk mengelakkan penyakit darah tinggi.

Membantu menurunkan tahap kolesterol dan mengelakkan penyakit jantung

Jika anda melihat video di atas, Encik Fahmi telah kongsikan cara mengurangkan tekanan darah tinggi yang beliau buat di samping konsisten dengan Set Darah Tinggi Shaklee. Beliau tidak mengamalkan ubat darah tinggi yang dibekalkan doktor mahupun ubat tradisonal darah tinggi. Alhamdulillah, kita boleh nampak kesan positifnya dimana Encik Fahmi telah bebas daripada penyakit darah tinggi.

Jika anda tergolong seperti Encik Fahmi sebelum ini dan berniat untuk merubah tahap kesihatan anda kepada lebih baik, dengan senang hatinya saya ingin membantu. Boleh hubungi saya jika anda memerlukan khidmat nasihat mengenai Set Darah Tinggi Shaklee tanpa perlu anda amalkan ubat darah tinggi.

Nad
Call/sms/whatsapss 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.