TURUNKAN KOLESTEROL KEPADA NORMAL DENGAN SHAKLEE

05:53:00
Pada minggu ini saya dikejutkan dengan satu berita iaitu suami kawan sekerja saya mengalami masalah strok atau angin ahmar. Ia bermula apabila suami beliau mempunyai penyakit darah tinggi dan akibat stress di tempat kerja, tekanan darahnya menjadi semakin tinggi dan terus menyebabkan strok.

Antara salah satu faktor yang menyebabkan masalah tekanan darah tingginya tidak dapat dikawal ialah kolesterol yang tinggi dalam badan. Oleh itu, dari usia muda lagi kita perlu menjaga aras kolesterol dalam badan kerana salah satu kesan kolesterol tinggi ialah strok.



Sebelum saya kongsikan dengan lebih jelas cara untuk turunkan kolesterol, jom kita berkenalan sedikit dengan kolesterol ini. Kolesterol adalah zat lemak yang memberikan tenaga kepada sel badan tetapi jika berlebihan akan memberikan kesan kepada badan.

Kita boleh jalankan pemeriksaan di hospital, klinik atau farmasi jika ingin mengetahui aras kolesterol dalam badan.
"Bacaan kolesterol sihat ialah antara 5.2mmmol/L dan tidak kurang daripada 1.03mmol/L"
Antara masalah kolesterol tinggi dalam badan ialah masalah jantung, sakit angin ahmar dan sakit tekanan darah tinggi. Kadang-kadang, kolesterol juga digelar sebagai "pembunuh senyap" . Golongan yang merokok,mempunyai diabetes dan kegemukan adalah berisiko mendapat tahap kolesterol tinggi dalam badan.

Antara pilihan makanan turunkan kolesterol dalam badan ialah :

✔Oat - Ia mengandungi serat larut yang dapat mengawal kolesterol anda

✔Minyak Zaitun - Ambil 2 sudu minyak zaitun setiap hari untuk menurunkan paras kolesterol jahat

✔Teh hijau - Mengandungi zat untuk meningkatkan kolesterol baik. Tetapi elakkan mengambil teh hijau yang ditambah dengan gula.


Selain itu, saya nk kongsikan juga tips turunkan kolesterol iaitu :

✎Kurangkan pemakanan yang mempunyai kadar kolesterol atau lemak yang tinggi dalam badan seperti makanan bergoreng, bersantan, daging merah, udang, sotong, mentega dan sebagainya.



✎Kerapkan bersenam untuk membakar lemak-lemak dalam badan.

✎ Ambil inisiatif untuk menjaga kesihatan badan dan berjumpalah dengan doktor untuk dapatkan bacaan kolesterol terkini.

Selain daripada amalkan tips tersebut, saya sarankan juga anda mengambil suplimen Shaklee untuk turunkan kolesterol kepada bacaan normal.Set Kolesterol dapat saya bahagikan kepada 3 jenis suplimen iaitu:


Membantu menghalang penyerapan kolesterol berlebihan
dalam badan dan
 menurunkan paras kolesterol jaha
t.

Turunkan kolesterol jahat dalam darah dan seterusnya
mengekalkan kolesterol baik

Turunkan kolesterol dalam darah dan mengurangkan pembekuan darah

Oleh sedemikian, walaupun usia kita masih muda tetapi jangan anggap remeh masalah kolesterol tinggi ini. Kolesterol tinggi ini tidak mengenal usia dan anda sendiri sudah jelas apakah kesan kolesterol tinggi dalam darah.

Cegahlah daripada awal sebelum ia menjadi parah. Seperti saya, Set Kolesterol Shaklee memang menjadi pilihan kerana saya memang gemarkan makanan bergoreng. Sebagai salah satu langkah pencegahan saya ialah amalkan Set Kolesterol Shaklee ini.

Jika anda juga ingin sihat dan bebas kolesterol atau ingin turunkan kolesterol dalam darah, boleh hubungi saya untuk dapatkan konsultasi percuma mengenai Set Kolesterol Shaklee.


Nad
Call/sms/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com




No comments:

Powered by Blogger.