Mahu Rahsia Mudah Jaga Badan?????


Ramai wanita mengeluh kononya susah hendak jaga badan.Kesusahan ini akan lebih dirasai selepas mereka melahirkan anak. Apabila gagal menurunkan berat badan kepada target yang diingini, maka muncullah pelbagai ayat penyedap hati,

" Tak apalah gemuk pun, asalkan suami sayang"

"Ala..yang kurus tu pun belum tentu sihat"

Benar..saya setuju dengan dengan pendapat tersebut. Jaga badan memang susah.Tiada MAGIC PILL yang boleh menurunkan berat dalam masa satu malam. Walaupun anda ambil SET KURUS SHAKLEE sekalipun, berat badan anda akan berkurangan jika anda amalkan secara konsisten dan menjaga pemakanan anda seharian disamping bersenam.



Semua ini memerlukan usaha yang jitu dan tidak berbelah bahagi. Namun, kita kena faham kenapa usaha untuk menjaga badan itu selalunya GAGAL? salah satu faktornya ialah genetik. Kalau kita memang dilahirkan dengan baka tubuh besar, agak sukar hendak menjadi langsing seperti LISA SURIHANI. Tetapi..tak mustahil kan???

Lantas, kalau itu susah ini susah, bagaimana cara terbaik untuk menjaga badan? Jawapannya mudah sekali iaitu JANGAN BERHENTI. Jangan sesekali berhenti melakukan usaha yang sedang anda buat sekarang. Jangan berhenti menjaga makan walaupun anda hanya mengurangkan satu sudu daripada porsi harian anda. Jangan berhenti bersenam walaupun anda melakukannya tak sampai 10minit. Jangan berhenti mengatakan kepada diri yang anda boleh.

Kesimpulannya, setiap apa yang anda lakukan untuk menjaga badan, lakukan secara konsisten dan jangan stress. Semoga kita semua berjaya MENJAGA BADAN ye....

Jika anda memerlukan SET KURUS SHAKLEE untuk proses penjagaan badan anda, hubungi saya sekarang..
konsultasi pasti tip top!!!

NAD
call/sms/whatsapp 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.