10 SEBAB KENAPA BADAN KITA PERLU DETOKS

04:51:00
Dulu saya langsung tidak tahu akan kepentingan detoks ini tetapi setelah mencubanya sendiri barulah saya tahu betapa pentingnya kita melakukan detoks. Disini saya nak share tanda-tanda pada tubuh yang menunjukkan anda MESTI lakukan detoks sekarang juga.

1) Kerap sembelit

2) Kerap demam

3) Kerap selsema

4) Kadar kolesterol yang tinggi dalam badan

5) Sering keletihan

6) Penyakit kulit

7) Senggugut

8) Penuaan



Apakah DETOKS?

Kalau nak tahu, detoksifikasi adalah proses pengeluaran racun atau zat-zat bersifat racun daripada tubuh. Racun ini kita panggil TOKSIN. Organ penting yang menjadi sasaran toksin ialah USUS BESAR dan HATI.

Itu sebablah terlalu banyak penyakit yang bersangkut paut dengan USUS dan HATI kerana disitulah tempat pengumpulan toksin.

Melalui pembacaan saya, toksin datang daripada makanan kita seharian yang mengandungi banyak zat pengawet, udara tercemar, bahan kimia, logam dalam air minuman, sisa ubatan dan sebagainya. Jangan tak tahu ye, pemikiran negatif juga akan menghasilkan toksin yang terlalu banyak dalam tubuh. 

Itulah pentingnya kita melakukan proses detoks, Kita perlu untuk buang toksin ini . Toksin yang terlaku banyak boleh mengakibatkan proses penuaan dan kerosakan lebih cepat pada sel tubuh.Kalau orang dok cakap, umur menentukan kita TUA atau MUDA tetapi sebenarnya lagi banyak TOKSIN dalam badan maka LAGI TUA lah kita.

Jom saya nak share 10 manfaat DETOKS kepada tubuh kita :

1) Meremajakan sel-sel menjadikan kulit bersih, sihat dan lembut

2) Menurunkan berat badan berlebihan

3) Meningkatkan tenaga

4) Peningkatan deria bau, rasa dan tenaga

5) Melancarkan peredaran darah

6) Memperbaiki daya ingatan

7) Menghilangkan gejala-gejala penyakit seperti alahan, sakit kepala dan sebagainya

8) Memperbaiki kadar gula dalam darah dan tekanan darah tinggi

9) Memperbaiki fungsi hati dan buah pinggang

10) Meningkatkan daya tubuh

Memang banyak manfaat berdetoks ini. Seperti saya sendiri mengamalkan program DETOKS gaya Shaklee, penurunan berat saya dalam seminggu mencecah 2kg tau. Best kan..? Yang penting semasa berdetoks, saya tidak perlu berlapar dan boleh melakukan aktiviti seharian seperti biasa.

InsyaALLAH pada entri yang lain saya akan kongsikan detoks gaya Shaklee yang sedang saya amalkan ini. Sebelum itu, saya tinggalkan kalian dengan video di bawah..jom klik dan dengar sharing beliau..


Cara Kuruskan Badan Dengan Betul Sambil Buang Toxin Dalam Badan from iReach HD on Vimeo.

No comments:

Powered by Blogger.