MAKANAN PENGARUHI TAHAP KESUBURAN? BENARKAH?

Selalunya makanan berfungsi untuk membekalkan tenaga, meningkatkan metabolisme, membekalkan khasiat untuk tumbesaran dan begitu juga untuk kecantikan. Tetapi benarkah makanan juga mampu mempengaruhi kesuburan? Jom kita tengok makanan-makanan yang boleh membantu kesuburan dan ketidaksuburan.

MAKANAN UNTUK KESUBURAN

1) Buah-buahan dan sayur-sayuran
2) Roti dan bijirin
3) Daging
4) Susu dan produk tenusu
5) Telur
6) kekacang dan bijian

MAKANAN YANG MENYEBABKAN KETIDAKSUBURAN

1) Makanan yang diawet atau diproses
2) Pengambilan kafein secara berlebihan


Sebenarnya tidak ada satu makanan AJAIB atau klasifikasi makanan tertentu yang berkesan untuk meningkatkan tahap kesuburan. Namun, usah sempitkan persepsi ini. Tuhan ciptakan makanan dengan pelbagai keistimewaaan dan khasiat. Walaupun makanan ini bukanlah 100% berkesan meningkatkan kesuburan, setidak-tidaknya khasiat yang terkandung di dalam makanan ini sedikit sebanyak membantu meningkatkan tahap kesuburan.

Selain daripada makanan ini, saya juga menyarankan anda mengambil suplimen untuk membantu meningkatkan lagi tahap kesuburan anda. Klik sini untuk tahu lebih lanjut mengenai set ini.


Semoga anda semua mendapat manfaat daripada perkongsian saya pada harini. Kesimpulannya, faktor kesuburan sangat dipengaruhi oleh gaya pemakanan anda. Jika anda memerlukan suplimen untuk membantu tahap kesuburan anda,hubungi saya untuk dapatkan tawaran harga istimewa

NAD
call/sms/whatsapp 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.