4 TANDA AWAL WANITA TIDAK BOLEH AMBIL RINGAN


Saya ingin berkongsi sedikit informasi mengenai masalah-masalah kesihatan yang wanita perlu ambil berat. Selalunya masalah ini dipandang ringan tetapi sebenarnya efeknya akan menjadi lebih teruk jika dibiarkan berlarutan.

Saya tergerak hati untuk berkongsi informasi ini berikutan kawan saya baru dimasukkan kedalam hospital akibat disahkan mempunyai masalah ketumbuhan dalam rahim iaitu cyst sepanjang 3 cm. Beliau dah lama mempunyai rasa sakit semasa membuang air kecil iaitu lebih kurang setahun tetapi hanya membiarkan ia berlaku.Disebabkan semakin lama dibiarkan.. semakin sakit, beliau telah merujuk ke doktor pakar dan disahkan mempunyi cyst. Beliau agak terkejut kerana rupanya sakit semasa membuang air itu adalah petanda kepada sakit yang lebih besar

Berikutan dengan masalah itu,saya pun mencari sedikit informasi tentang masalah-masalah kaum wanita yang tidak perlu dipandang remeh. Terdapat 4 simptom dan jika simptom ini berlarutan,jangan berlengah lagi. Segera dapatkan pemeriksaan doktor. Simptom itu ialah:

1) KEPUTIHAN BERLEBIHAN
-Walaupun keputihan anda banyak jenis tetapi bukan semuanya membuktikan anda sihat. Jika keputihan itu menyebabkan anda gatal dan berbau kurang enak, anda mungkin berisiko tinggi diserang penyakit kelamin.

2) SAKIT SEMASA MELAKUKAN HUBUNGAN SEKS
- Rasa sakit ketika melakukan hubungan seksual mungkin menandakan anda sudah dijangkiti radang pelvik. Anda mungkin mangsa penyakit kelamin "chlamydia" dan jangan terus-terusan membiarkannya tanpa rawatan. Jangan pandang remeh kerana ia boleh menjejaskan kesuburan.

3) PEDIH KETIKA MEMBUANG AIR BESAR
-keadaan ini mungkin disebabkan "cystitis" atau jangkitan pundi kencing. Selain itu, air kencing juga berbau busuk dan disertai dengan darah.

4) USUS BERDARAH
-ia mungkin terjadi akibar bukaan anus. Namun, jangan menggelabah. Ia normal dan boleh sembuh sendiri selepas beberapa hari. Tetapi, jika kuantiti darah terlalu banyak,itu mungkin petanda awal anda diserang buasir.

Adakah anda mempunyai salah satu tanda di atas?jangan berlengah lagi,segeralah berjumpa doktor supaya masalah ini dapat dikenalpasti. Jangan biarkan ia berlarutan kerana kesan yang lebih teruk mungkin akan terjadi.
Jika anda memerlukan suplimen Shaklee untuk masalah-masalah ini..boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut. Tawaran harga menarik menanti anda..

NAD
call/sms/whatsapp 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.