RAWATAN ALTERNATIF PESAKIT AUTOIMUN YANG SELAMAT

19:01:00
Pada mulanya Nad ingatkan yang SLE hanyalah satu-satunya penyakit autoimun yang wujud. Tetapi sebenarnya ada beberapa lagi penyakit autoimun yang Nad baru tahu.



Disini Nad senaraikan 7 jenis penyakit autoimun iaitu :

1.Diabetes Melitus (Tipe I) – Mengganggu  pankreas. Gejala termasuk haus, sering buang air kecil, berat badan turun dan lebih mudah mendapat jangkitan penyakit.

2.Penyakit Graves –Menganggu kelenjar tiroid. Gejala termasuk penurunan berat badan, denyutan jantung meningkat dan cirit birit

3.Penyakit radang usus – penyakit Crohn. Gejalanya meliputi cirit birit dan sakit perut.

4.Multiple sclerosis – Merosakkan sistem saraf. Bergantung pada bahagian mana dari sistem saraf yang dipengaruhi, Gejalanya termasuklah hilang deria rasa, kelumpuhan dan gangguan penglihatan.

5.Psoriasis – Mempengaruhi kulit dimana struktur kulit menjadi keras dan tebal bersisik.

6.Rheumatoid arthritis atau Rematik – Mengganggu sendi. Gejala termasuk sendi bengkak dan sakit. Mata, paru-paru dan jantung juga dapat terlibat. 

7.Scleroderma – Mengganggu kulit dan struktur lainnya, Menyebabkan terbentuknya jaringan parut. 


8.Sistemik lupus eritematosus atau SLE (Penyakit Lupus)  –Daapat menyerang sistem organ tubuh. Gejala termasuk radang sendi, demam dan penurunan berat badan.

Penyakit autoimun ini adalah sejenis penyakit dimana SISTEM IMUN diri individu itu sendiri menyerang sel-sel organ badan. Sepatutnya sistem imun bekerja untuk mempertahankan badan tetapi ia serang pulak sel-sel organ badan.

Kesannya organ badan akan rosak dan diri individu berkenaan akan mudah mendapat serangan penyakit. Selalunya sistem imun akan mudah sangat menyerang buah pinggang.

Nad mempunyai seorang kawan yang baru didiagnos mempunyai penyakit autoimun ketika berumur 40an. Itupun kerana beliau mendapat demam yang berpanjangan dan perlu menjalani pemeriksaan darah.

Selalunya di hospital, doktor akan berikan ubat-ubatan seperti steroid sebagai langkah rawatan penyakit autoimun. Kesannya, berat badan pesakit autoimun akan meningkat dan steroid juga akan memberikan kesan buruk kepada buah pinggang.

Oleh sebab itu, pesakit autoimun memerlukan rawatan alternatif terbaik untuk bantu diri mereka untuk sentiasa sihat dan bebas daripada penyakit. Rawatan alternatif autoimun yang sesuai dan terbaik adalah dengan mengamalkan suplimen.

Sebaiknya, carilah suplimen yang mempunyai kajian saitifik dan dijamin selamat seperti Shaklee. Shaklee mempunyai satu produk iaitu VIVIX yang mempunyai kandungan resveratrol yang 10x lebih tinggi daripada produk lain.

Bagaimana VIVIX boleh membantu pesakit autoimun?

1) Resveratrol dalam Vivix akan membaiki sel-sel organ yang rosak dan membantunya untuk menjalankan fungsinya kembali

2) Resveratrol dalam Vivix akan bantu melindungi sel-sel badan daripada dimusnahkan oleh sistem imun

3) Resveratrol dalam Vivix akan bantu mengurangkan imflamasi yang selalu berlaku kepada pesakit autoimun


Jika anda juga tergolong dalam mereka yang mempunyai salah satu penyakit autoimun di atas, bolehlah cuba amalkan Vivix. Mungkin ada beratus-ratus produk yang hampir sama di luar sana namun Vivix memang menjadi pilihan ramai pesakit autoimun kerana keberkesanan dan keselamatan produk ini telah terbukti.

Jika berminat boleh terus hubungi Nad

NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com


















No comments:

Powered by Blogger.