BERAT TURUN SELEPAS MENYUSUKAN ANAK


Hari ini genap 10 bulan umur auni dan ini juga bermaksud hampir 10bulan juga saya berusaha untuk mengurangkan berat badan. Setelah sekian lama, akhirnya saya dapat juga berat badan yang saya idamkan walaupun tidak seperti sebelum kahwin,

 Untuk pengetahuan semua, berat saya sebelum mengandungkan Irfan ialah 52kg tetapi naik kepada 55kg selepas bersalin, Selepas bersalinkan auni pula, berat saya sekarang maintain 58 kg. Memanglah belum dapat capai kepada berat yang asal tetapi saya rasa bangga dengan diri sendiri kerana dapat menurunkan berat sebanyak 20kg iaitu berat saya sebelum bersalin.

Terkejut? ye..berat saya sebelum bersalinkan Auni ialah 78kg dan sebaik sahaja bersalin berat saya ialah 68kg. Banyak tu...

Nak tahu rahsia? Rahsianya ialah menyusukan anak. Tahukah anda semua, apabila kita menyusukan anak, sebanyak 500 kalori akan terbakar. Banyak bukan?

Rahsia yang kedua ialah saya mengambil SET KURUS SHAKLEE. Memang sangat membantu sesi penurunan berat saya. Tambah-tambah lagi membantu melawaskan pembuangan air besar. Disamping itu, saya hanya mengambil makanan berat hanya 1 x sahaja sehari dan mengambil air masak sebanyak 3 liter sehari.


Anda juga sedang berusaha untuk menurunkan berat badan? Jom amalkan tips-tips yang saya berikan di atas. Semoga kita semua sentiasa sihat dan kekal ceria.


NAD
prop2102@gmail.com
call/msg/whatsapp 019-2639545

No comments:

Powered by Blogger.