AZOOSPERMA BOLEH DIRAWAT


Apakah Azoosperma?
Ia bermaksud air mani lelaki yang tidak mempunyai sperma. Jika lelaki itu tidak mengeluarkan air mani dan tiada sperma atau benih dalam air mani, dua kemungkinan boleh berlaku. Yang pertama ialah sama ada salur sperma tersekat dan yang kedua sama ada kilang sperma tidak dapat menghasilkan sperma yang matang.

Jadi untuk mana-mana lelaki yang telah menjalani ujian air mani sekurang-kurang tiga kali dalam beberapa waktu dan kesemua laporannya ialah tiada sperma, maka penting bagi lelaki itu menjalani pemeriksaan yang lebih teliti. Pemeriksaan susulan yang dilakukan pakar sakit tuan atau Andrologis ialah memeriksa kedua-dua zakar untuk mengenalpasti saiz saiz dan keadaanya dan jika didapati normal maka ujian hormon Gonadotrofin (FSH), dilakukan untuk mengenalpasti sama ada hormon tersebut mencukupi atau sebaliknya.

Jika kesemua pemeriksaan itu tidak dapat memberi apa-apa diagnosa, maka doktor akan lakukan prosedur pembedahan kecil untuk mengambil sedikit tisu dari kedua-dua zakar untuk tujuan kaji tisu, sama ada kilang sperma normal atau sebaliknya.

Selain mendapatkan rawatan daripada doktor, saya ingin mencadangkan beberapa suplimen bagi membantu menangani masalah azoosperma ini. Antaranya ialah:

Kajian menunjukkan, vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU -800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. Selain daripada itu, Selenium yang terkandung didalam Vitamin E ini boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat dan perlindungan terutamanya pada mobilitas sperma.
Ia akan membantu meningkatkan bilangan sperma dalam air mani disamping memelihara prostat lelaki. 

Jika anda berminat untuk mendapatkan suplimen ini daripada saya,sila hubungi saya untuk mendapatkan tawaran harga yang paling menarik.

NAD
call/sms/whatsapp 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.