SENARAI BAHAN KIMIA YANG ADA DALAM KOSMETIK,HATI-HATI JIKA IANYA ADA DALAM PRODUK ANDA GUNA

17:29:00
Di pasaran sekarang ada beribu-ribu produk kosmetik yang memberi jaminan kulit cantik berseri-seri. Disebabkan kerakusan wanita-wanita ingin tampil cantik dan menawan, founder-founder produk ini mengambil kesempatan dengan menjaja testimoni kununnya kulit akan jadi putih cerah berseri dalam tempoh masa yang singkat.

Yang jadi mangsanya siapa???? kita lah sebagai pengguna. Selalunya produk-produk ini hanya di timbang kilo sahaja dan di pack dalam bekas-bekas yang berlainan. Cuma yang ditukar hanyalah jenama walhal ianya datang daripada satu kilang sahaja.

Tahukah anda, produk yang memberi jaminan putih dalam masa singkat itu mengandungi MERKURI di mana ia akan menghakis kulit kita. Memang lah terbukti ia akan putihkan kulit tetapi bila kita berhenti menggunakannya, kulit kita akan rosak teruk. Ada yang mengaku tak sampai sebulan guna produk kosmetik, muka dah melecur.

Dimanakah perikemanusiaan mereka yang sanggup buat produk sebegini? Ini bukan untuk bantu wanita tetapi menjahanamkan hidup mereka lagi.

Sebab itu, Nad dengan seriusnya ingin membantu wanita-wanita yang sedang mencari kosmetik bebas bahan kimia untuk cuba produk YOUTH.

Produk Youth telah menjalani 8 tahun kajian sebelum dipasarkan bagi memastikan keberkesanannya. Kesemua produk Youth telah dipastikan bebas daripada bahan kimia bahaya dan tiada langsung bahan yang boleh memberikan kesan buruk kepada kulit.

Shaklee telah jalankan 100 000 ujian kualiti setiap tahun untuk memastikan yang produk kami selamat. Jadi memang terbuktilah yang Shaklee memang produk terbaik.



Untuk produk Youth, ia bebas daripada 1500 bahan kima merbahaya. Disini Nad senaraikan beberapa contoh bahan yang tidak digunakan untuk menghasilkan Youth. Senarainya terlalu panjang, jadi Nad kongsikan beberapa sahaja.

1) Lauril Sulfat
2) Pewangi sintetik
3) Paraben
4) Pengawet formaldehid
5) Paraffin
6) Biji mikro
7) EDTA
8) Ethanolamines (MEA/DEA/TEA)
9) Pelindung Matahari Kimia
10) Phatalates
11) Cyclosilicone
12) Sebatian ammonium kuartener
13) Quaternium-15
14) Hydroquinone
15) Pewarna sintetik
16) Bahan dari haiwan
17) Lanolin
18) PEGs
19) Logam berat
20) Merkuri
21) Perak dan Garam
22) Garam Barium
23) Pelarut
24) Toluene
25) Chloroflorocarbon
26) Tar Arang
27) Talkum
28) Gandun (gluten)

Cuba anda semak nama-nama ni di dalam produk kosmetik yang sedang anda guna. Jika ada, maka cepat-cepatlah bertukar kepada produk lain sebelum kosmetik tersebut merosakkan kulit anda.

Kalau nak tahu lebih lanjut mengenai produk Youth ni, boleh hubungi Nad.



NAD
019-2639545

Penting untuk baca ini juga :






No comments:

Powered by Blogger.