RAWATAN SENGGUGUT TERUK SUPAYA TIDAK TELAN PAINKILLER SEMASA HAID

04:53:00

Dulu,Nad memang sinonim dengan senggugut teruk sebegini. Pernah disuatu ketika, terpaksa juga telan painkiller disebabkan terlampau sakit dan nad sendiri terpaksa menghadiri peperiksaan.

Tapi alhamdulillah, sekejap je senggugut teruk itu kerana selepas bersalinkan anak pertama secara automatiknya senggugut hilang. Tetapi, ada juga yang terus berpanjangan mengalami senggugut teruk.



Segelintir wanita yang mengalami senggugut semasa haid menganggap simptom itu biasa. Ada yang mengambil ubat senggugut @ painkiller pun dah sembuh. Tetapi yang membezakan ialah skala kesakitan dan kadar kekerapan kesakitan tersebut.

Nad ada terbaca bahawa senggugut teruk semasa haid merupakan simptom endometriosis dimana ia memerlukan rawatan segera supaya tidak menjadi lebih parah.

Disini Nad nak share 4 petua hilangkan senggugut teruk yang anda semua boleh amalkan :

1) Ambil 9 biji pinang tua, bakar sehingga menjadi arangndan tumbuk halus. Campurkan secawan air suam dan minum untuk sebulan hari berturur-turut dari hari pertama datang haid.

2) Ambil 3 ulas bawang putih sebesar ibu jari dan potong nipis-nipis. Kemudian ambil lima biji lada hitam ditumbuk halus. Campurkan bawang putih dan lada hitam tersebut dengan air panas. Kemudian minum setiap hari pada waktu malam.

3) Campurkan halia yang telah ditumbuk dengan serbuk lada hitam. Kuantitinya sama banyak antara kedua-dua bahan. Makan dalam seminggu atau dua minggu sebelum haid.

4) Amalkan minum kunyit, asam jawa dan gula merah yang direbus. Segelas rebusan itu diminum selepas makan tengahari dan segelas lagi selepas makan malam, seminggu sebelum kedatangan haid.


Tetapi Nad yakin, bukan semua mampu untuk ikut petua tradisional sebegini. Nad pun serender..hihi..tak mampu rasanya nak minum campuran air halia tu.

Oleh sebab itu, Nad nak share "ubat senggugut" yang Nad amalkan untuk hilangkan senggugut teruk. Nak tahu apa? mestilah VIVIX...

Bagaimana Vivix membantu menghilangkan senggugut teruk?

Vivix adalah minuman yang kaya dengan resveratrol dimana resveratrol adalah bersifat antioksidan. Vivix akan membantu membaiki sel-sel kelenjar pembiakan supaya perembesan hormon menjadi lebih stabil. Apabila hormon menjadi lebih stabil, maka senggugut teruk semasa haid akan semakin berkurang.

Disini Nad ada share 3 testimoni Vivix...




Jika anda juga mengalami senggugut teruk, apa kata cuba amalkan Vivix setiap hari. InsyaALLAH Vivix memang sangat membantu.

Boleh hubungi Nad untuk sebarang order dan pertanyaan.

NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.