JAUNDIS BABY BERKURANG DENGAN CEPAT

09:53:00
Alhamdulillah dah masuk hari ke 16 saya berpantang anak ketiga. Rasa macam baru je bersalin..hihi

Hari ini saya nak share pengalaman bagaimana JAUNDIS anak saya boleh turun dan tidak mengalami PROLONG JAUNDIS. Berdasarkan pengalaman 2 anak sebelum ni,memang kesemuanya mengalami PROLONG JAUNDIS kerana saya mempunyai darah O positif. Jadi, untuk anak ketiga ini,lagilah mempunyai kebarangkalian yang tinggi kerana kami berdua mempunyai jenis darah yang sama.

Oleh itu,sebaik sahaja bersalin,saya cepat-cepat berikan susu ibu dan kerapkan menyusu supaya bilirubin dapat disingkirkan melalui najis.

Tetapi, selepas hari keempat,jaundis anak saya semakin tinggi juga. Akhirnya saya membuat keputusan untuk mengambil 2 biji Alfalfa Complex dan 2 sudu besar VIVIX. Alhamdulillah..semasa hari kelima,bacaan Jaundis menurun sedikit walaupun masih tinggi. 

Saya teruskan makan Alfalfa Complex setiap hari beserta VIVIX. Bacaan jaundis turun sedikit demi sedikit tetapi pada hari ke 12, bacaan nya masih berada pada tahap yang tidak memuaskan dan bayi saya perlu diambil darah pada hari ke 14 bagi menentukan sama ada mendapat prolong jaundis atau tidak.

Sementara menunggu lagi 2 hari untuk diambil darah, saya tingkatkan pengambilan ALFALFA COMPLEX kepada 6 biji sehari dan kerapkan menyusu bayi. Alhamdulillah, bacaan jaundis menurun hampir separuh daripada bacaan asal. Bersyukur sangat kerana bayi saya kali ni tidak di declare mempunyai PROLONG JAUNDIS.

Saya teruskan juga mengambil Alfalfa Complex kerana selain ia membantu menurunkan bacaan jaundis bayi,ia juga :

✔️ mempercepatkan pengecutan rahim
✔️ melancarkan pengaliran darah nifas
✔️ membanyakkan susu ibu
✔️ melawaskan pembuangan air besar semasa berpantang

Cukuplah itu sahaja pengalaman bayi jaundis yang saya nak kongsikan. Kepada ibu-ibu yang mempunyai anak jaundis,elakkan terlalu stress dan banyakkan berdoa kepada Allah supaya bacaan jaundis anak tidak terlalu tinggi. Selain itu,bolehlah ikhtiar dengan mengamalkan ALFALFA COMPLEX dan VIVIX.

Jika ada ibu-ibu yang memerlukan konsultasi mengenai produk-produk di atas,bolehlah hubungi saya ye😀

Saya tinggalkan anda dengam beberapa TESTIMONI VIVIX semasa berpantang..



NAD 
Call/SMS/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com


No comments:

Powered by Blogger.