PNEUMONIA:RAWATAN PNEUMONIA MENGELAKKAN JANGKITAN TERUK

08:38:00
Ramai yang mengganggap batuk, demam dan selsema itu sebagai masalah biasa bagi kanak-kanak. Jangan ambil mudah ye kerana kemungkinan besar ia adalah simptom pneumonia.

Di Malaysia, pneumonia kanak-kanak adalah masalah yang kerap ditemui. Nad pernah berhadapan dengan isu pneumonia pada anak. Ketika itu anak Nad iaitu Auni berumur 1 tahun dan terpaksa ditahan di wad. Auni pernah mengalami jangkitan kuman pada paru-paru dan terpaksa diberikan rawatan rapi di hospital.



Sebenarnya pneumonia yang Auni  alamiberpunca daripada batuk dan selesema yang berpanjangan. Ini menyebabkan saluran udara pada paru-paru dipenuhi nanah dan lendir. Kesannya, ia tidak dapat berfungsi dengan baik.

Antara ciri-ciri penumonia pada Auni iaitu :

1) Demam, batuk lebih seminggu kadangkala demam saja diikuti batuk yang tidak surut selama tiga hari

2) Demam dan batuk serentak.

3) Auni tidak aktif dan kurang selera makan

4) Bernafas laju dan kelihatan tercungap-cungap.


Selepas di bawa ke hospital, doktor sahkan Auni mendapat pneumonia dan perlu jalani rawatan di hospital. Alhamdulillah, selepas seminggu mendapatkan rawatan, Auni kembali sihat.

Selepas itu, Nad cuba mencari suplimen untuk mencegah pneuomonia untuk kanak-kanak. Nad tidak mahu sejarah jangkitan kuman pada paru-paru berulang kembali.

Antara suplimen untuk mencegah penumonia yang Nad amalkan untuk anak-anak ialah Omega Guard, Nutriferon danChewable Vitamin C.

Alhamdulillah, hasil konsisten dengan suplimen mencegah pneumonia ni, anak-anak Nad tidak lagi mendapat batuk dan selsema berpanjangan. Nad pu  tak susah hati untuk bekerja dan tidak perlu lagi kerap mengambil cuti.

Disebabkan itu, Nad juga ingin membantu ibu-ibu yang ingin mencegah anak mendapat pneumonia untuk mencuba set ini. InsyaALLAH ianya selamat untuk anak anda,

Banyak manfaat yang boleh diperolehi daripada suplimen untuk anak pneumonia ini daripada mengamalkan ubat semsa sakit. Hasil yang anda akan perolehi tidak setanding dengan jumlah yang dilaburkan.

Yang paling penting adalah kesihatan anak-anak. Cubalah dulu untuk kepastian.

Sekiranya anda ingin beli, boleh hubungi Nad untuk dapatkan konsultasi lanjut.

NAD 
CALL/SMS/.WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com


No comments:

Powered by Blogger.