PENGALAMAN DIET INTERMITTENT FASTING SEHINGGA TURUN BERAT 7KG.

Dah setahun Nad mengamalkan INTERMITTENT FASTING atau lebih dikenali sebagai IF. Sebelum ni Nad dah cuba macam-macam kaedah untuk turun berat dan kawal berat tapi tak menjadi juga. Selepas mengamalkan IF, alhamdulilah berat makin turun secara sihat. 


Mungkin ada yang tak tahu kaedah IF ni kan ? Sebenarnya IF ni macam berpuasa juga tapi kita hanya boleh minum AIR KOSONG saja. Tak boleh mengambil apa-apa makanan sepanjang buat IF. 


Meh sini Nad listkan satu persatu syarat mudah untuk buat IF ni. 


1) Untuk asasnya, IF boleh dibuat selama 12 jam ke atas sama ada 13,14,16 jam dan seterusnya. Untuk yang baru berjinak dengan IF boleh mulakan dengan 12 jam dahulu.


2) Kita boleh pilih untuk bermula dari pukul berapa. Ok Nad bagi contoh disini jika nak mulakan dengan 12 jam. Nad akan stop makan pada pukul 7 malam dan akan makan semula pada pukul 7 pagi esok. Sepanjang 12 jam tersebut, dipanggil IF jika tidak makan dan minum kecuali air kosong. Yang besnya buat IF sebab waktu kita tidur juga dikira sebagai IF. Kan syok gituh.


3) Untuk mengurangkan rasa lapar semasa IF, boleh juga mengambil kopi kosong tanpa gula dan green tea. Nad akan ambil Cinch Tea Mix semasa ber IF dan alhamdulilah memang tak rasa nak makan sehingga lebih 20 jam. 


Sekarang ni IF dah jadi macam lifestyle. Boleh je buat hari-hari tanpa tekanan apa pun. Sebab utamanya boleh makan apa saja dan berat makin turun. Cuma perlu kawal kalori dan janganlah makan secara berlebihan.


MACAM MANA NAK KAWAL NAFSU MAKAN KETIKA INTERMITTENT FASTING (IF)?

Ni soalan yang selalu ditanyakan kepada Nad. Kalau nak tahu, sebagai penutup IF setiap hari Nad akan minum protein shake dari Shaklee sama ada ESP, Life Shake atau Cinch Shake. Memang mengenyangkan dan rasa lebih bertenaga tau. Dan sewaktu berbuka IF, Nad akan pastikan makan makanan yang tinggi protein juga kerana boleh memberikan kenyang dengan lebih lama. Elakkan makan junk food dan minuman bergula tinggi.


Teknik If yang berkesan
Kesan selepas konsisten dengan IF.Banyak sangat inchloss dan badan menjadi semakin sihat.


Nak tahu SET IF yang Nad amalkan sehingga boleh turunkan berat sehingga 7kg? Klik sini.

Jika ada yang nak juga turunkan berat dan kawal nafsu makan dengan kaedah IF, boleh folo cara Nad. Eksklusif untuk mereka yang beli SET IF ni dari Nad, Nad akan ajar step by step untuk turunkan berat dengan IF ni. Yang penting kita enjoy bersama untuk kurus dengan sihat.

Untuk info lanjut boleh terus whatsapp

NAD
019-2639545





1 comment:

Powered by Blogger.