PELEMBAB YANG ADA SPF, TAK TAKUT SUNBURN LAGI

05:22:00
Adakah anda menggunakan sebarang pelembab? Yang terbaiknya gunakanlah pelembab yang ada SPF iaitu pelindung UV.

Sekarang ni dah terlalu banyak pelembab yang dirumuskan dermatologi mempunyai SPF didalamnya. Kita dah boleh memastikan kulit sentiasa bersinar dan cantik sambil melindungi kulit daripada pancaran matahari.



MANFAAT MENGGUNAKAN PELEMBAB MUKA DENGAN SPF


Terdapat banyak manfaat mengunakan pelembab yang mengandungi SPF iaitu :

1) Membantu mengekalkan pengeluaran kolagen. Apabila kelembapan kulit kita terpelihara ia akan menggalakkan lagi penghasilan kolagen. Ini akan menyebabkan kulit akan sentiasa kelihatan gebu dan cantik.

2) .Penggunaan pelembab muka dengan SPF boleh mengurangkan kedutan pada kulit. Anda tidak perlu untuk melakukan pembedahan atau laser untuk kembali awet muda.

3) Dapat menyamaratakan tona kulit kerana kawasan kulit yang gelap dapat dilindungi oleh SPF.

4) Melindungi kulit daripada sinaran matahari

5) Membantu mencegah kanser kulit

6) Membantu mengekalkan kelembapan kulit

7) Menggunakan pelembap muka yang baik dengan SPF juga merupakan cara yang berkesan untuk mengurangkan jumlah produk yang digunakan dalam rutin penjagaan kulit harian anda. Daripada menggunakan 2 jenis produk iaitu pelembap muka dan produk perlindungan matahari, lebih mudah untuk anda menggabungkan keduanya dan menggunakan satu produk sahaja pada kulit yang akan melindungi kulit sepenuhnya.

PERLUKAH PENGGUNAAN PELEMBAB DENGAN SPF YANG TINGGI?


Jawapannya adalah YA kerana SPF yang tinggi sangat membantu melindungi kulit anda. Contohnya, pelembab yang mengandungi SPF15 hanya melindungi kulit anda sebanyak 85% sahaja manakala yang mengandungi SPF30 melindungi kulit hampir 97%.

Maka, lebih tinggi kandungan SPF, maka lebih baiklah ia melindungi kulit anda daripada terbakar dengan cahaya matahari.

DI MANA NAK CARI PELEMBAB YANG MENGANDUNGI SPF DAN MELINDUNGI KULIT DENGAN KADAR OPTIMUM?


Mestilah ada pada Nad. Anda tidak perlu pergi jauh-jauh.

merk pelembab wajah yang bagus dan murah  pelembab wajah untuk kulit berminyak  pelembab wajah untuk remaja  pelembab wajah untuk kulit kering  pelembab untuk kulit berminyak remaja  pelembab wardah  pelembab wajah alami  merk pelembab untuk kulit berminyak dan berkomedo  produk clinique untuk kulit kering  pelembab untuk kulit kering lancome  pelembab tekstur gel  produk clinique untuk kulit kering  pelembab untuk kulit kering lancome  pelembab tekstur gel  produk clinique untuk kulit kering  pelembab untuk kulit kering lancome  pelembab tekstur gel  produk clinique untuk kulit kering  pelembab untuk kulit kering lancome  pelembab muka yang ada spf


Pelembab yang Nad sedang gunakan sekarang mengandungi SPF50 dimana ia memang melindungi kulit daripada kekeringan dan kerosakan akibat pancaran matahari.

Pelembab yang Nad gunakan adalah YOUTH MOSTURIZER. Nad dapat rasakan perubahan ketara pada kulit berbanding sebelum ini. Kulit sekarang lebih lembab dan licin dan kurang jerawat.

Pelembab ini antara produk yang terhebat di dalam jaringan skincare Youth.



Antara manfaat lain pelembab Youth ialah :

1) Membantu mencegah dan merawat kulit kering

2) Melindungi kulit sensitif 

3) Sebagai asas kepada foundation dan buatkan kulit kelihatan lebih glowing apabila mengenakan sebarang make up.



BILAKAH WAKTU YANG SESUAI UNTUK GUNAKAN PELEMBAB YOUTH?


1) Sapukan pelembap sebaik sahaja mengeringkan kulit anda selepas mandi. Kerana kulit masih lembap, pelembap akan menembusi permukaan kulit dengan betul.

2) Selepas anda selesai membersihkan wajah anda dengan pembersih yang sesuai untuk jenis kulit anda, anda mesti segera menggunakan pelembap Youth.

3) Anda juga boleh menggunakannya sebagai asas sebelum memakai foundation. Pelembap Youth dapat membuatkan make up anda tahan lebih lama.

Jika anda sedang mencari pelembab muka yang mengandungi SPF, YOUTH la jawapannya.



Untuk sebarang konsultasi mengenai SKINCARE YOUTH, boleh hubungi Nad bila-bila masa sahaja. Klik di bawah.



ARTIKEL BERKAITAN :

1) PELEMBAB UNTUK KULIT KERING

2) SERUM UNTUK KULIT KUSAM

3) 7 KESILAPAN CARA MELEMBABKAN KULIT

4) CARA HILANGKAN KULIT KERING

5) BAHAYA PARABEN KEPADA KULIT










1 comment:

Powered by Blogger.