Betul Ke Peria Katak boleh jadi Ubat Kencing Manis?

06:13:00
Seramnya baca artikel ini....

Betul ke peria katak boleh atasi kencing manis?

Bila sebut je peria katak, mesti ramai terbayangkan kepahitan rasanya, betul tak? Kalau nak tahu, rasa pahit peria katak disebabkan momordisin iaitu sejenis alkaloid. Tapi jangan risau..tak merbahaya pun kerana ianya adalah semulajadi.

Kalau nak tahu, kandungan "carantin" di dalamnya sangat membantu untuk menurunkan kandungan gula dalam darah. So, banyak-banyaklah makan peria katak ni tau. Tambah-tambah kepada mereka yang sedang mengalami masalah kencing manis atau mereka yang berisiko mengalami masalah kencing manis.

Peria katak ni boleh direbus, digoreng rangup dan dimasak pelbagai jenis lauk seperti gulai, sup dan sebagainya. Isinya juga boleh dibuat acar. Yummmyyy!!!

Kalau lah anda masih tak sanggup nak makan peria katak yang pahit ini, saya ada cadangan yang lagi baik untuk menurunkan kandungan gula dalam darah. Anda hanya perlu ambil suplimen sahaja untuk membantu menurunkan paras gula dalam darah anda. Ada 4 jenis suplimen yang saya boleh cadangkan iaitu :

Vivix Shaklee dapat mencegah penghasilan AGE Protein dimana AGE protein ini terbentuk daripada gula yang berlebihan dan protein dalam badan. AGE Protein boleh menyebabkan kencing manis.
Vitamin C membantu meningkatkan sistem imunisasi tubuh untuk melawan jangkitan penyakit. Ia mencegah gula di dalam sel daripada bertukar kepada sorbitol dan membantu mengurangkan risiko kerosakan buah pinggang dan mata untuk pesakit kencing manis.

Ia mengandungi asid lemak omega-6 yang merupakan agen anti-keradangan  dan membantu mengurangkan simptom kesakitan saraf yang dialami oleh pesakit kencing manis.

Ia mempunyai indeks glisemik yang rendah dimana gula di dalamnya dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut keperluan tubuh.
Ia membantu untuk mengelakkan jangkitan 

Teruja kan tengok khasiat Vivix, Vitamin C, Gla Complex, ESP dan Omega Guard ini untuk membantu untuk menurunkan paras gula dalam darah. Kalau anda rasa tidak mahu menderita lagi sakit kencing manis dan pengkahirannya terpaksa dipotong kaki cepat-cepatlah berusaha untuk mengatasi masalah kencing manis ini. 

Jika anda berminat untuk dapatkan set kencing manis ini, segeralah hubungi saya. Saya akan bantu anda dengan memberikan konsultasi terbaik dan anda pasti puas hati.

Nad
call/sms/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com

1 comment:

  1. sayur hijau memang baik untuk badan.untuk pesakit kencing manis, ia boleh bantu jaga kesihatan pankreas supaya pankrease dapat berfungsi dengan normal

    ReplyDelete

Powered by Blogger.